ALT DU TRENGER Å VITE OM VÅRDREGGEN

Vi skal igjennom en rimelig fantastisk helg! Først skal vi ha Mjøsa Ørretfestival i fra fredag – lørdag, for så å hoppe videre til Vårdreggen i fra lørdag til søndag.

I kjølevannet av 120 års jubileet til HFF, har vi laget et større arrangement enn vanlig på VÅRDREGGEN.

Du kan sette ut båt i fra hvilken havn du vil, men ta bilen til FISKERHYTTA PÅ FAGERVIK for å melde deg på Vårdreggen. Hvis ikke har vi også muligheter til å ta imot noen båter i havna også. Der vil Tollef P. Øverby organisere på brygga etter beste evne.

Vi har gjort dette pga. et større program og at vi har gjort rom for å ha en hyggelig sammenkomst, pluss et faglig påfyll.

FRA KL 15.00 VIL DET VÆRE VARME GRILLER! Håper du tar en pitstop hos oss og møter gamle venner og kjente.

May og Fred´s fiske / fritid vil ha et 6 meter langt telt med mange gode tilbud! Kanskje du finner gromsluken rett før start!?!

HER ER DET KOMPLETTE PROGRAMMET :

15.00  –    Påmelding på fiskerhytta Fagervik
15.00  –    Åpning av stand May & Fred´s fritid / fiske
15.00  –    Varme griller – Ta med noe å grille!
16.00  –    Hamar Båtsenter – Pleie av motor
17.00  –    Atle Knapp – Tips og Triks om trolling etter Mjøsørret.
18.00  –    Ekkolodd – Stig Lombness Lowerance Ambassadør
19.00  –    May og Fred´s viser nyheter og gamle klassikere.
19.30  –    Siste frist påmelding
20.00  –    Startskudd Vårdreggen!
Se arrangementet og meld din interesse her :

Premieutdeling med fremvisning av fangst skjer på HFF’s foreningshytte Fagervik direkte etter innveiing. Konkurransen inngår også som første del i konkurransen om sammenlagtseieren i Vår- og Høstdreggen. For å vinne sammenlagtpremien, må man ha deltatt i begge konkurranser.

KONKURRANSEREGLER:

• Maksimalt 4 sluker pr. båt, maks. 4 treblekroker pr. sluk.
  • Kun ørret teller – minstemål 52,0 cm målt fra snutespiss til ytterste halespiss m/ utspredt hale.
  • All innveid fisk merkes m/ hullklipp på gjellelokk, for å forhindre evt. dobbeltveiing / innveiing i flere konkurranser.
  • Djuprigg og planerboard er begge fullt tillatt.
  • Bruk av alkohol under fiske er forbudt. Berusede fiskere diskvalifiseres.
  • Juks eller forsøk på dette, medfører utestengelse fra alle dreggekonkurranser på Mjøsa i 2 år.
  • Fartsbegrensning inntil 100 m fra land: maks. 5 knop.
  • Utover dette gjelder offentlige lover og regler for vassdraget.
  • Det kan bare meldes på én (1) deltaker pr. båt.
  • Bruk lanterner.

PRAKTISKE OPPLYSNINGER:

FISKETID: Startskudd går lørdag 2. juni kl. 20.00. Påmelding fra 15.00 – 19.30. Fangst må være innveid innen søndag 3. juni kl. 08.00. Innveiing starter 07.00. Innveiing skjer kun på HFF’s foreningshytte Fagervik på Jessnes.

STARTSTEDER : I år er det KUN PÅMELDING på FAGERVIK. Men du kan starte med båten din i fra hvor du vil

Pris for påmelding:
Senior 200 kroner.
Junior:100 kroner ( Alder fra 13 – 18 år ).

VIPPS #123296 Hamar Fiskerforening eller kontant ved påmelding.

Mange flotte premier som deles ut umiddelbart etter kl : 08.00
Det trekkes også premier på tilfeldig startnummer til oppmøtte på innveiing.

Kontaktperson : Jens Haugen – 90067269  E-post : jens@anti.as

Kaféen er oppe fra 0700 ved innveiing. Kaffe og Vafler serveres gratis til alle oppmøtte på innveiing.

«May & Fred´s fiske/fritid er klar med stand på Vårdreggen!»
Atle Knapp er en ringrev i gamet! Kom å hør foredraget!
 Du kan se Stig Lombness sin blogg her :
Terje Skundberg i fra Hamar Båtsenter vil snakke om vedlikehold av båtmotor