Drømmefiske!!!

Klikk på video for å se et slideshow i fra dagen

Eksepsjonell prosentvis fangst på Vårdreggen, fantastiske foredragsholdere, nydelig vær og hele 49 påmeldte båter gjorde det tradisjonsrike arrangementet til en suksess!

Det hele startet kl 15.00 på Fagervik og det var veldig hyggelig å se så mange som benyttet seg av grillene som var satt opp for anledningen.

Antall båter : 49
Båter med fisk : 25
Totalvekt fangst : 133 kg
Snittvekt : 2,56 kg
Antall fisk : 52
Prosent finneklipt : 25%

Fra V. : Team Hagen (3.plass), Team Falken (1. plass), Sigbjørn Svenkerud (2. plass)

FOREDRAG
Nytt for året var at HFF inviterte 3 foredragsholdere som hadde ca 45 minutter innlegg om 3 forskjellige tema. Båtmotor, fangstteknikker og ekkolodd var de 3 temaene som ble belyst.

HAMAR BÅTSENTER
Vi hadde først et foredrag i fra Hamar Båtsenter, om forskjellige motorer, vedlikehold og fordeler og ulemper med forskjellige motortyper. Meget informativt og bra foredrag, hvor det kom mange spørsmål i fra publikum.

ATLE KNAPP

Atle Knapp i foredragsteltet på Vårdreggen

Neste foredragsholder var ingen ringere enn Atle Knapp! Mjøsfiskeren som alltid jobber intuitivt og er en markant skikkelse i miljøet. Atle snakket litt om gamle dager og knivingen mellom de forskjellige fiskerne og ikke minst byene. Heldigvis har dette forandret seg, og Mjøsfiskere er i dag inkluderende og jobber på tvers av de forskjellige foreningene med kultivering og monitorering av ørretbestanden.

Atle snakket også litt om forskjellige fangstteknikker og hvordan han tenker i forskjellige værsituasjoner. Foredraget var inspirerende og formidlet med et glimt i øyet som bare Atle kan.
Vi takker Atle for at han tok seg tid til å komme på andre sia, og dele av sin kunnskap til oss!

STIG LOMBNESS

Stig Lombness er Lowrance ambassadør og medlem i HFF

Stig Lombness er medlem i Hamar Fiskerforening og en av stjernene i fiskermiljøet. Stig hadde et foredrag som handlet om montering og optimalisering av ekkolodd. Stig briljerte med sin kunnskap, og undertegnede hørte fler etter foredraget som var mektig imponert! Er det noe man lurer på innenfor ekkolodd, er dette mannen du bør snakke med! Og velger du Lowrance, skal du ikke se bort i fra du får litt ekstra hjelp. Stig forklarte litt om de vanligste utfordringene og svarte flittig på alle de forskjellige spørsmålene i fra salen. HFF takker for at Stig tok seg tid, og delte velvillig med sin fantastiske kunnskap innen ekkolodd!

RESULTATER – ARILD FALKFJELL STORESLEM

Arild Falkfjell med sin punding, og største fisk i konkurransen – 6350g

JUNIOR
Det var veldig hyggelig å registrere 3 stk påmeldte i juniorklassen. Seieren gikk til Petter Heggelund med en pen fisk på 1390g. De to andre deltagerne i klassen var Simen Kristiansen og Sigurd Skutlaberg. Vi gratulerer Petter med seieren og håper de andre prøver igjen neste år!

STØRST FISK
I år kom det inn 2 pundinger, og 25 fisk totalt. Seieren i størst fisk gikk til Team Falken og Arild Falkfjell. Med dette topper han igjen sin egen gjeldende rekord for sesongen, og leder også størst fisk i 2018 i HFF sin konkurranse. På andre plass kom Team Nyutstumoen med en nydelig fisk på 6020g. På 3. plass kom Arild Arnesen og Leif Rune Erstad aka Team Bæssmor.

1 22 Team Falken – Arild Falkfjell 6350
24 12 Petter Heggelund 1390
25 15 Team Trolling Adventure – Stein K. Nordsveen 1370

SAMMENLAGTSEIER
Sammenlagtseier gikk også til Arild Falkfjell og Team Falken med en total på 15190g. Alle de 5 øverste plassene i Vårdreggen er medlemmer av HFF, og det lukter en hard kamp om sammenlagt seier i våre to konkurranser Vårdreggen og Høstdreggen. Her er det bare å ligge i hardtrening hele sommeren!

På 2. plass kom Sigbjørn Svenkerud som nå har gått over i seniorklassen etter mange år i junior klasse som ivrig mjøsfisker! Vi gratulerer med en sterk 2. plass med hele 13320g fisk. Rett etter kommer ringreven Marius Hagen og sønn med solide 12760g fisk. Det må også nevnes det kun var 180g som skilte 3. og 4. plassen. Gunerius Bakke, Team Fjørhanen, sammen med sin sønn og far bommet med andre ord hårfint på en pallplassering.

Meget bra fangst på Vårdreggen med over 50 prosent uttelling!

KOMPLETT LISTE

22 35 Kjell Arne Løken 1 710
23 29 Erik Johansen 1 500
24 15 Team Trolling Adventure – Stein K. Nordsveen 1 370

Arrangementskomiteen vil takke alle som bidro til at dette ble så bra som vi håpet på! Tusen takk til sponsorer for fantastiske premier. Magasinet og May & Fred’s fiske/fritid.

En spesiell takk til vår hovedsponsor May & Fred’s fiske/fritid, som også stilte med stand hvor det var mulig å kjøpe diverse fiskeutstyr. May & Fred var dessverre forhindret til å komme pga. familiære årsaker og HFF sender gode tanker. Vi er ekstremt takknemlige for at dere ordnet en stedfortreder på så kort varsel! Hovedpremien av 4 stenger og 4 sneller i fra DAIWA til en verdi av hele 8000.-!

May & Fred’s fiske/Fritid var hovedsponsor under Vårdreggen

Stein Gunnar Nilsen i arrangementskomiteen gjør en strålende jobb!

Jan Terje Wallman og Eirik Robsahm gjorde en strålende jobb med å få på plass hele riggen til konkurransen! TUSEN TAKK for uvurdelig hjelp!

Vi må også rette en spesiell takk til Edgar Malman som på sin 75! års fødselsdag stod klar med kaffe og vafler til alle som kom på innveiing! Makan til service og rivjern skal man lete lenge etter! HFF gratulerer så masse til vår pedell som ikke ser et år eldre ut enn 29!

Arrangementskomiteen ved Jens Haugen & Stein Gunnar Nilsen takker så masse for alle som kom med godt humør, gode kommentarer og bidro til at dette ble en hyggelig og varm opplevelse! Det gir oss energi til å fortsette å skape arrangementer i HFF sin regi!

Nå er det bare å melde seg på 120 års jubileum som arrangeres Sankthans aften!

LES OM JUBILEUMSFESTAFTEN OG MELD DEG PÅ HER :