PUNDING på nytt medlem i HFF!

Et av våre aller siste tilskudd i Hamar Fiskerforening, Leif André Larsen har hatt litt av en start i foreningen. 2 fangstrapporter på kort tid med store fisk! Og i dag kom den magiske… PUNDING! Han puster dermed Arild Falkfjell i nakken, og var bare noen få hundre gram unna å ta over teten i størst fisk 2018!

Rett over kl 12 i dag tikket denne meldingen inn!

«Melder meg inn i pundingklubben med 6050 gram og 85cm!! Tok på Strike Pro Scooter blå og lilla i overflate i Furnesfjorden på 2.2 knop, 15 meter fra land. Klokka 1145, 1km nord for Bangsberget, inne ved land. Brakk av to kroker. Kampen gikk lettere denne gangen, enn den første jeg sendte inn på 5kg! hadde et par utløp på 30 meter, etter det var den lett å få inn. LIVET SMILER»!

FAKTA :
Vekt
– 6050g
Lengde-85cm
Fart – 2.2 knop.
Hvor – 1km nord for Bangsberget
Sluk – Strike Pro Scooter blå og lilla
Klokka – 11.45 den 7. juli

Som nytt medlem må vi få vite litt om deg! Når begynte du å fiske, og hvor mye har du fisket på Mjøsa?

«Har fisket siden jeg var liten pjokk. Så interessen tror jeg er medfødt!
Vært med mange andre ut å fisket med årene på Mjøsa, men vi kjøpte oss båt først i fjor. Har brukt mye av de siste 3-4 årene på å prøve å knekke koden på hva ørreten vil ha. Den er ikke enkel å få til tider og har bare hatt fra 1-3 kilos fisker før med årene. Endte med «ny» båt i år. En 16 fot Pippibåt som vi har pusset opp og satt på en 9.9 Yamaha 4 takt som kjøpte ny i fjor. Den er flittig brukt, og har som de fleste andre fiskere mer antall timer enn det det jeg har kilo fisk».

Er dette din første punding?

«Dette er min første punding ja. Helt i himmelen! Skal bare kjøpe kroker, hente kjærringa på jobb klokka 15, og så rett utpå igjen»!

Det er alltid hyggelig å få noen som er SÅÅÅÅ glad for å oppleve det store! Vi ønsker lykke til i kveld og gleder oss allerede til neste oppdatering!

85 cm punding

Strike Pro Scooter blå og lilla i overflaten var nøkkelen denne gangen

Det er ikke første storfisken Leif Andre har meldt inn. Her et pent eksemplar på 5650g tatt 23 mai i Furnesfjorden!