Fangstrapporter Juni v1.0

Det strømmer stadig på med fangstrapporter, og det er vanskelig å holde tritt med alt som kommer inn. For et luksusproblem og tusen takk til alle som tar seg tid til å sende inn til oss!

ÆRESMEDLEM MED NY PERSONLIG REKORD
Jahn R. Skaug, en av våre æresmedlemmer kan rapportere om et fantastisk fiske så langt i år. Jan har ført statistikk i 60 år, og må langt tilbake i boka for å reportere lignende fiske.

«Hittil i år har jeg 131 motortimer på mjøsa. Jeg må helt tilbake til 1995 for å finne ligende fangst. Det interessante er kanskje at begge årene var preget av flom, noe som har gjort at noen av oss eldre fiskerne har sett tilbake på statistikker og finner en tydelig link mellom flom og godt fiske. Hvorfor er ikke lett og si, men det kan ha noe med at betefisken går høyere i disse årene»

Skaug sendte inn dette bildet fra natt til 21. mai. Dette er den beste natten i Mai gjennom 60 år med fiske for Jahn R. Skaug. Over 18! kilo fisk! En MEGET imponerende fangst, og vi gratulerer æresmedlemmet Jahn R. Skaug med ny «pers» på en natt i Mai! Vi gratulerer!

AMERIKANER PÅ MJØSA
En annen ringrev sendte oss også en fangst i går. Leif Rune Erstad hadde fått besøk av sin gode venn Fred Banac fra Florida, USA.

«Stille natt på Mjøsa i natt, men kl.02.30 endret alt seg. Denne fine fisken veide 5.1 kg. Stor stemning i båten nå!  Kubben var 75cm lang, og vi kjørte i 2.2 knop. Wobbler av et eller anna slag. Det morsomme var at dette var wobbleren Fred valgte fra skuffen før vi satte ut. Fisken ble tatt i draget mellom Hønsodden og «gulhuset» på Nes. Ny pers og jubelen i taket for Fred»!

Fred Banac i båten til Leif Rune Erstad med en kubbe på 5,1 kg!

Feit villfisk på 5,1 kg og 75cm

FISKELYKKE FOR HFF SITT YNGSTE MEDLEM

Team Haugen med Jens Edgar Haugen og sønnen Nicolas skulle teste litt sluker kvelden før NM. Er det en ting som er sikkert, så er det at Nicolas SKAL være med på NM i trolling. Og for en fantastisk kveld det ble! Med over 10 kg fisk i båten på litt over 3 timer må vi si er godkjent!

«Vi hadde planer om å dra ut til Holmen, men ombestemte oss da vi forstod vi ikke hadde så mye bensin. Vi endte opp med å kjøre mellom Grefsheimberget og Kalkverket, nære hjemme. Og DET angret vi ikke et sekund på! Først gikk det på en 52 cm fisk på sølv/blå tassie på riggen. Mens vi satte ut igjen smalt det på mens jeg holdt i stanga. På en 60 gram kusamo gitar, og nok en gang sølv/blå tassie. Vi begynte å nærme oss Kalkverket, og holdt en hastighet på 2.2 knop. Etter en 10 minutters kamp landet makker Nicolas fisken i håven! 78 cm og over 5 kg. Jubelen var euforisk ombord på Merry Fisher båten»!

En nydelig villfisk på 78cm, og over 5kg var ren lykke for Team Haugen

Og det stoppet ikke der. Etter noen få minutter gikk det igjen i snella til Nicolas. Denne gangen i flata, men nok en gang på tassie! Vi legger ved link til video for de som ikke allerede har vært inne på Mjøsfisker’n og sett. Denne anbefales med LYD!

Fisk nr. 3 samme kveld var nok en villfisk på over 60 cm og ca 4 kg. Slike kvelder setter spor i et barnesinn og er rørende for en fiskegal far!

Vi har også fått inn masse fangstrapporter i kassa vår på Fagervik! Det er faktisk nesten litt rørende å være vitne til et slikt engasjement. Vi kan også nevne HA hadde en fin sak om Vårdreggen 2018 med «lagbildet» på 1/4 side. Hyggelig omtale om foreningen var det også MORO! En annen hyggelig kveld var fredag før NM hvor våres medlem Morten L. Aarsten hadde «loppis» på masse snaks. Foreningen serverte kaffe og kaker, og fiskepraten satt løst hos både nye og eldre medlemmer!

Fint oppslag i HA fra Vårdreggen 2018

Suksess på «Loppis» dag med Morten L. Aarsten.

Vi får så mye rapporter det er vanskelig å oppdatere listen komplett til en hver tid.
Men her er alle de største rapporterte inne

NAVN DATO VEKT LENGDE KLIPT/VILL
Arild Falkfjell 04.06 6350g 83cm Vill