HFF medlem med 2. plass på fiskefesten!

Helgens store konkurranse på Storsjøen og Minstra gikk av stabelen med 125 båter. Igjen har medlemmer i fra Hamar Fiskerforening gjort det meget bra i en av de store konkurransene! Vårt nye medlem Stein O. Løvlien med sitt Team Rettkrok fikk en fantastisk 2. plass med 8 tellende fisker! Med på laget hadde han med seg Tage Lersveen og Klas Andre Elisenberg. Vinner av fiskefesten i senior klassen ble Team Smokie.

Vi spurte litt om hvordan de hadde fisket, og hva som var i enden av snøret.

«Vi kjørte stort sett tassier i dypriggene på 5 og 7 meter. Mens vi kjørte 4 stk strike pro scatter i overflata. Vi kjørte stort sett i et lite område i alle 33 timene, vi hadde en pause på innveiinga på lørdag på ca 10min, og resten av tiden fisket vi. Var veldig mye bølger på fredagen. Vi hadde vunnet vis vi hadde målt riktig. Her målte dem ytterst bak.. Det visste vi ikke.»

Tage Lersveen fra Team Rettkrok viser frem en av fiskene som sikret 2. plass i Fiskefesten!

Her er fangsten som sikret 2. plassen for Team Rettkrok. 8 pene ørreter med relativ likt vekt mellom 1,3 til 2 kg på topp.

Dette var slukene / wobblerene som fristet fisken til å bite. Vi takker for alle bildene og åpenheten til Stein O. Løvlien som i mail til oss skriver de er strålende fornøyde, ettersom de ikke har holdt på med trolling lenge.

SVENKERUD OG FALKFJELL

2 av HFF sine profilerte fiskere hadde teamet opp og gjorde det og veldig bra! Arild Falkfjell og Sigbjørn Svenkerud hadde tatt turen sammen, og det viste seg å bli et dream team. Hele 28 fisk kom i båten, og 6 stk. over minstemålet resulterte i en strålende 5. plass.

«Kjørte som om vi var i Mjøsa, men ikke så langt ned med riggen pga ekstremt dårlig sikt i vannet». Var en av meldingene vi mottok i fra Falkfjell.

Her ser vi Sigbjørn Svenkerud med en av ørretene som veide 3,6 kg. Foto : Arild Falkfjell

Ellers kan vi nevne at Gunerius Bakke i Team Fjørhanen også gjorde det bra med en flott 10. plass!
VI GRATULERER til alle og spesielt til Stein O. Løvlien med en fantastisk 2. plass!

Vi kommer tilbake med oppdatert sak når vi vet enda mer. 🙂