Resultater Høstdreggen

Arlid Falkfjell gjorde storeslem med å bli sammenlagtvinner etter seier både i Vårdreggen og Høstdreggen som er arrangert i Hamar Fiskerforenings regi. Et av de yngste medlemmene i HFF, Nicolas Haugen Krogvold (9)stakk av med premien «Størst Fisk» etter å ha vært med i båten til far Jens Haugen.

Arild Falkfjell i Team Falken med sammenlagt seier i Vår / Høstdreggen med 19120g fisk.

Det var stor rift om vandrepokalen i år, og det var flere som hadde mulighet til å vinne sammenlagtseieren. Marius Hagen har to napp på vandrepokalen, og lå godt an til å vinne den til odel og eie med en god plassering i Vårdreggen. En annen ringrev, Gunerius Bakke, lå også godt an. Men det skulle vise seg at ingen greide å hamle opp med Arild Falkfjell, som stakk av med seieren i begge konkurransene.

Det var godt oppmøte på konkurransen med hele 43 båter. 11 av båtene fikk fisk over minstemålet, men det gikk rykter om ekstremt mange undermålere. Dette lover godt til neste år! Vi hadde også med fem juniorer som var meget gledelig. Mye av æren for dette skal Stig Lombness og Arild Falkfjell ha, med sin ekstra hyggelige gest å gi bort et Lowrance ekkolodd vunnet i en annen konkurranse. Vi kommer tilbake med en egen sak om dette.

Team Falken fikk totalt 3930g fisk, Tore Finnberg (t.h) 3840g og Team Hagen (t.v.) 3500g mens Nicolas Haugen Krogvold (9) fikk pokal for største fisk på 2510g.

Over er komplett resultatliste på Høstdreggen 2018

For Nicolas Haugen Krogvold og far Jens Haugen ble det en fantastisk dag ettersom Nicolas har vært med i mange konkurranser de siste tre årene uten å komme på pallen. Nervøsiteten var til å ta og føle på etterhvert som båtene kom inn, og Nicolas skjønte han hadde mulighet å ta i land størst fisk pokalen. Det var en meget stolt gutt som til slutt tronet øverst, og historien er sendt til familie og venner. Dette skaper fremtidige Mjøsfiskere som kan føre kulturarven videre!

Nicolas Haugen Krogvold (9) med størst fisk på 2510g

Det var folksomt på fiskerhytta hvor Edgar Malmann hadde laget vafler og kaffe til alle som kom inn på innveiingen. Det ble en hyggelig premieutdeling og vi i HFF er veldig glade for oppmøtet! Vi må også takke våre sponsorer :

May og Fred´s fiske/fritid
Leris
Snekkerbua
Magasinet
Fiskelukke

Uten sponsorer hadde det vært vanskelig å få så mange premier til premiebordet! Vi er evig takknemlige!

Arild Falkfjell vant sammenlagt, med Team Hagen og Team Fjørhanen på 2 og 3. plass

Vi i arrangementskomiteen ved Stein Gunnar Nilsen og Jens Haugen, vil takke for to fantastiske år, og håper vi kan få noen gode erstattere nå som vervet er over etter 2 år! Høydepunktet var i vår med 120-års jubileum, med fantastisk feiring og god oppslutning!

VI HÅPER å se dere alle igjen neste år til nye konkurranser og hygge!