HANS BERG med kjempeørret!

Vi har fått inn en fantastisk historie og et prakteksemplar av en ørret fra våres medlem Hans Berg. Ørreten på 7,8 kilo gjør at Hans går rett i teten på størst ørret i HFF sin konkurranse 2020! VI GRATULERER!!!

Vi har fått HELE historien på hvordan dette skjedde i fra Hans, og deler historien her :

-Etter mange bomturer i Furnesfjorden hadde jeg lyst til å prøve et nytt område, litt sør i Mjøsa . Jeg dro fra båthavna kl 2300 og satte kursen mot Gjøvika. Satte 4 sluker i vannet og fiske var i gang. Mørket nærmet seg, spenningen var på topp. Er jo alltid litt ekstra spennende med nye områder. De første to timene var det helt dødt. Lite fisk på loddet og litt bustete føre. Så satte mørket virkelig inn, sjøen roet seg og jeg tenkte at nå er det nok noen timer til det skjer noe. Jeg lagde meg en kaffekopp og lente meg tilbake i stolen.

KJEMPEFISK
Da skjedde det! Klokken var 01.30 og snella gikk! Jeg kastet meg opp og gikk bak, tok tak i stanga. Det raste ut en god del meter med sene, så ble det stille! Fisken gikk rett ned, da ante jeg storfisk. Fisken sto stille lenge, etter 3-4 min begynte den å nærme seg båten. Da den kom til syne raste den ned igjen. Jeg så tydelig at dette var grov fisk! Pulsen økte og jeg ble helt skjelven i beina. Detta var helt rått! Fisken ville ikke bli tatt på første forsøk! Fikk fisken til båten igjen, men den raste ut. Da tok den med seg sena til stang nr 2. Jeg fikk fisken til båten for 3 gang, da la den seg på siden med halen mot meg og sena fra stang nr 2 rundt seg. Jeg tenkte at nå går det galt! Fisken gjorde et slag med halen og forsvant ned i dypet. Etter mye om og men, kom fisken omsider opp igjen. Denne gangen såpass tett på at den gikk rett i håven! Jeg var så full av adrenalin at jeg bare skrek rett ut! Dette var virkelig morro! Fisken var 84 cm og vekta stanset på 7800 gram. Etter 30 minutter med opprydding av stenger og utstyr begynte jeg pån igjen. Kl 03.00 gikk snella for andre gang. En fin ørret på litt over 2 kg landet i håven. Den ble forsiktig satt tilbake. Jeg fisket frem til kl 04.00 før jeg vendte snuten hjem. En fantastisk natt på Mjøsa! Fisken havner i røykovnen!

Fantastisk historie og takk for bidraget til Hans!

Bomber ble brukt for å lure opp den nydelige fisken.