Ørretfestivalen 24-25 mai 2002

Fredag den 24. mai dro 202 fiskere ut på Mjøsa for å ta storørreten . Moelv og Omegn Jeger og fiskeforening var arrangør. Det var påmelding i Moelv, Brumunddal, Hamar, Lillehammer og Gjøvik. Det ble en natt med en del regn, med det letnet utpå morgenkvisten.  Totalvinner ble Espen Sølvsberg med totalvekt på til sammen 7,69 kg. Den største ørreten ble tatt av Jan Viggo Pettersen, Gjøvik. Den veide 4,6 kg. Lengde 72 cm. Han ble dermed årets dreggemester !Vi gratulerer dere begge !

50 av de 202 startende fikk fisk som holdt til minstekravet ! (50 cm.)

Resultatliste. ( De 20 beste )

Navn                                      Klubb                                     Totalt kg.

1.        Espen Sølvsberg                   Brumunddal                            7,69 kg.

2.        Jan Svenkerud                       Brumunddal                            6,60 kg

3.        Geir Myhren                           Lillehammer                            6,26 kg.

4.        Svein Engebretsen                Gjøvik                                     6,10 kg.

5.        Jan Viggo Pettersen              Gjøvik                                     5,75 kg.

6.        Tom Pedersen                        Gjøvik                                     5,45 kg.

7.        Kolbein Schjervheim              Hamar                                     4,86 kg.

8.        Klas Toverud                         Hamar                                     4,24 kg.

9.        Steinar Lien                            Hamar                                     4,04 kg.

10.     Rune Martinsen                      Gjøvik                                     3,93 kg.

11.     Roar Svenkerud                     Brumunddal                            3,89 kg.

12.     Cato Evensen                        Lillehammer                            3,74 kg.

13.     Cato Olsen                             Hamar                                     3,20 kg.

14.     Team Bakka Viberg                Gjøvik                                     3,10 kg

15.     Even Ersnes                          Brumunddal                            3,02 kg.

16.     Tom Werven                          Brumunddal                            3,01 kg.

17.     Rune Cocozza                       Hamar                                     2,88 kg.

18.     Roar Wang                             Hamar                                     2,78 kg.

19.     Willy Karlsen                          Hamar                                     2,74 kg.

20.     Werner Andersen                  Lillehammer                            2,54 kg.

21.      Johnny Nohr                          Brumunddal                            2,54 kg.