VÅRDREGGEN 2019

ENDELIG, nærmer våren seg og tradisjonen tro arrangeres Vårdreggen av Hamar Fiskerforening. Premieutdeling med fremvisning av fangst skjer på HFF’s foreningshytte Fagervik direkte etter innveiing. Konkurransen inngår også som første del i konkurransen om sammenlagtseieren i Vår- og Høstdreggen. For å vinne sammenlagtpremien, må man ha deltatt i begge konkurranser, og være medlem av HFF.

KONKURRANSEREGLER:

Maksimalt 4 sluker pr. båt, maks. 4 treblekroker pr. sluk.
Kun ørret teller – minstemål 52,0 cm målt fra snutespiss til ytterste halespiss m/ utspredt hale.
All innveid fisk merkes m/ hullklipp på gjellelokk, for å forhindre evt. dobbeltveiing / innveiing i flere konkurranser.
Djuprigg og planerboard er begge fullt tillatt.
Bruk av alkohol under fiske er forbudt. Berusede fiskere diskvalifiseres.
Juks eller forsøk på dette, medfører utestengelse fra alle dreggekonkurranser på Mjøsa i 2 år.
Fartsbegrensning inntil 100 m fra land: maks. 5 knop.
Utover dette gjelder offentlige lover og regler for vassdraget.
Det kan bare meldes på én (1) deltaker pr. båt.
Bruk lanterner.

PRAKTISKE OPPLYSNINGER:

FISKETID: Startskudd går lørdag 1. juni kl. 20.00. Påmelding fra 19.00. Fangst må være innveid innen søndag 2. juni kl. 08.00. Innveiing starter 07.00. Innveiing skjer kun på HFF’s foreningshytte Fagervik på Jessnes.

STARTSTEDER : Hamar FF er hovedarrangør.
Tilreisende kan bruke Hamar brygge eller Fagervik.
Det vil også være mulig å starte i fra Havna i Brumunddal

Vi ønsker alle skal komme til Fagervik for påmelding for å få til en god stemning på Fiskerhytta!

Pris for påmelding:
Senior 200 kroner.
Junior:100 kroner ( Alder fra 13 – 18 år ).

VIPPS #123296 Hamar Fiskerforening eller kontant ved påmelding.

Mange flotte premier som deles ut umiddelbart etter kl : 08.00
Det trekkes også premier på tilfeldig startnummer til oppmøtte på innveiing.

Kontaktpersoner :
Stein Gunnar Nilsen – 928 50 241
Jens Haugen – 900 67 269

Kaféen er oppe fra 0700 ved innveiing. Kaffe og Vafler serveres gratis til alle oppmøtte på innveiing.