Resultater Høstdreggen

Da er Vår og Høstdreggen konkurransene historie, og vi i HFF er veldig takknemlige for oppmøte i vår årlige konkurranse. Tusen takk til alle sponsorer som gjør dette til en fest for de som møter opp! Hovedsponsor i år var Hamar Båtsenter som stilte opp og fant gode løsninger, slik at vi i år igjen kunne ha en fantastisk sammenlagtpremie i Lowrance HDS PRO.

Ellers har vi mange trofaste bidragsytere. May&Fred, Leris og Magasinet stiller alltid med fantastiske premier.  Vi har også mange som produserer nydelige håndlagde wobblere, og skaller som bidrar hvert år. Tusen tusen takk til dere alle!

Fantastisk oppmøte
I år var det hele 60 båter med på Høstdreggen. Et fantastisk tall på Høstdreggen, og med 75 båter på vårdreggen blir det hele 135 båter tilsammen i konkurransen Vår / Høstdreggen. Mjøsa lå som et speil og det gikk ikke mange minutter før første fisk ble innmeldt. Frem til kl 0900 kom det inn hele 11 fisk i løpet av konkurransens første to timer. Men, så var det som en bryter og ikke bett noe sted i Mjøsa. Mellom 09.00 – 16.00 kom det kun inn 5 fisk til.

Resultater
Så når opptellingen ble gjort var det 16 innmeldte fisk på 60 båter. 11 båter av 60 meldte inn tellefisk, 4 båter med to fisk og jevnt i toppen!
Det var også veldig spennende hvem som skulle stikke av med sammenlagt seieren. Til slutt var det en ringrev som stakk igjen av med seieren. Stian Wadahl vant med to fisker på 68cm og fikk en totalscore på 2258. En annen ringrev, Marius Hagen, tok 2. plassen med 1977 poeng. Marius vant også premien for størst fisk med en fisk på 74 cm. Lars Hanssen var hakk i hel med 1955 poeng. Vi gratulerer!

Komplett resultatliste

11

Frode Hansen

545

I Juniorklassen var det bare en deltaker i år, og Daniel Melby fikk en påskjønnelse for innsatsen med en wobbler i fra Draugr!

Marius Hagen vant «Størst fisk» med denne ørreten på 74 cm

Sammenlagt resultater
Det var veldig spennende i teten på sammenlagt seieren i år. Men til slutt ble det klart at ingen greide å hamle opp med den erfarne Mjøsfiskeren Tom Viktor Høgseth i Team Propell. Med solid innsats i begge konkurransene var det etterhvert ingen tvil. Med seier i Vårdreggen, og en 4. plass i Høstdreggen ble det en god margin ned til båt nummer to, Joackim Fjellseth i Team Trøkk.

1. Plass Tom Viktor Høgseth – Team Propell  – 4519 – 1441 = 5960
  2. Plass – Team Trøkk – Joackim Fjellseth – 4500
  3. Plass – Team Gosen – Roar Pettersen – 4366
  4. Plass – Team A-trolling – Frank Ronny Johansen 3303 – 972 = 4275

Tom Viktor Høgseth i Team Propell med sammenlagtseier i  Vår / Høstdregg 2024

Vi takker for i år, gratulerer alle vinnere og håper virkelig vi ser dere alle igjen neste år! Konkurranser er en del av kulturarven, og det bidrar til å holde Mjøsfiske som en aktualitet i 2024.