Kjempesterk Ørret!

Vi i Hamar Fiskerforening synes det er veldig hyggelig å få bidrag til våre sider, for å oppdatere om forskjellig fangst rundt om i Mjøsa. I dag kom det bidrag i fra både Brumunddal og Gjøvik. Vi vil fortsette å premiere innsendelser frem til vi har fått 10 bidrag til fangstloggen!

Vi begynner med Kristian Thoresen som har sendt inn et prakteksemplar av en villfisk! Kristian er medlem av Gjøvik fiskerforening og vi spurte litt hvordan denne 5,5 kg fisken med ca K-faktor på 1,3 var å få opp av vannet!

Kristian Thoresen med et prakteksemplar på 5,5 kg.

«Det ble endelig tid til å få tatt en tur på Mjøsa, og dro bort til fiskehytta på Gjøvik på strandryddedag først, så gikk turen ut i solsteika. Ikke så mange som fisker da, men jeg hadde tenkt å kjøre til kvelden. Klokka ble ikke mer enn 17 da det plutselig skrek i bremsen, og plasker fælt langt bak båten. Den kjentes ikke stor ut med engang, men når den nærmet seg båten så jeg den gikk veldig dypt. Jeg så ikke snurten av den første kvarteret, den bare sto å stanget under båten. 5-6 utras, så roet den seg litt, men var hard å få presset opp.

Kjempesterk fisk! ? Tomic virket denne gangen».

FAKTA :
Vekt
– 5,5kg
Fart – 2,1 knop.
Hvor – Fisket i Ringsakerfjorden på Hedmarksiden.
Sluk – Fisken tok Grønn Tomic i overflata

En feit fisk med K-faktor på ca 1,35.