Flere pundinger i HFF

Høstfisket leverer også varene for medlemer i HFF. Vi har fått inn fangsthistorier, hvor hovedsakelig det gode fisket har vært i nordenden av Mjøsa.

Så langt har det blitt rapportert inn 17 pundinger i år, og de to siste nå på høstfisket.  Vi må gratulere Marius Hagen med punding nummer 3 i år, og Arild Falkfjell med punding nummer 4. Vi er meget imponert, og sender masse gratulasjoner til dere begge.

HISTORIE I FRA MARIUS HAGEN

Fikk første på 4.3kg kl 1740 på Rihno-skalle lakkert av Gunerius Bakke. Den var det skikkelig trøkk i. Hadde akkurat fått satt ut da den på 6.4 kg bet på ca 1800. Den skjønte ikke at den var kroket før den kom inn til båten. Da fikk jeg jobb😂
Begge fiskene ble tatt i området ved Vingerom kirke. Cr på punding . Den andre blir julemat.

6.4 kg ca 78 cm. Tok på stor laue og Tyri-skalle i nordenden av Mjøsa.

HISTORIE FRA ARILD FALKFJELL

Årets 4. og mest gledelige punding ble ett faktum den 8-ende oktober. Min første høst punding, og det var ekstra morsomt at meg hadde med Stig Lombness i båten. Vi skulle testfiske før høstkonkurransen til Øvre Mjøsa Trolling og Fiske som fant sted på Furuodden den helgen. Vi kjørte nordover og rundt kirka på Vingrom fikk vi to ørreter som var tellefisker men under 60 cm. Vi skled videre nordover og igjen nappet det i riggen. Fisken satt ikke, men når lågåsilda i agnskalle brøt overflata noen meter bak båten dro det skikkelig til. Stig fikk stanga, og etter en stund kom en nydelig ørret på 4,55 kilo til syne.

Denne ble hovet, og mens jeg holdt på å fjerne krokene fra håven dundret det til i en annen stang som stod nede i dypriggen. Stig tok stanga. Vi var usikre på størrelsen, den kom ganske fort inn mot båten før den raste ut mot styrbord side. Denne er i alle fall mindre hører vi Stig si på filmen. Etter noen utras lå også denne i håven. Den er større, var vel det første jeg tenkte. Denne fisken hadde falt for en Jackpot medium skalle som har gått navnet «Mjøsa special». Vekta stoppet på 6,17 kilo var 79 cm. Ett majestetisk skue i Iglooo boksen. Fiskene ble så veid og satt pent tilbake igjen. Lykke til med resten av sesongen dere som fremdeles er utpå.

Listen for pundinger ser per dags dato slik ut :

NAVN STØRRELSE
Gunerius Bakke 7750g – 85cm