Størst fisk og 2. plass til HFF medlemer

To av våre medlemer gjorde det igjen fantastisk bra på Fiskefesten i Rendalen. Vanligvis kjører de hver for seg i henholdsvis Team Falken og Team Fjørhanen. Vi gratulerer med fantastisk plassering og les her hva Arild Falkfjell skriver om innsatsen.
-Fiskefesten i Rendalen 2024 er ett avsluttet kapittel
Fiskestart klokka 17.00 på fredag, avslutning søndag kl 10.00. I år var det forøvrig krevende forhold med mye vind og noen skikkelige regnskurer.
41 timer i strekk. Gunerius Bakke i Team Fjørhanen og jeg kjører sammen. 41 timer i en 21 fots båt Uten å kjenne land under føttene. Fisker, spiser, drikker, sover, gjentar. Og prater, diskuterer, ler og utfordrer hverandre. Ingenting skal være uprøvd.
Godt vi er gode venner med samme fokus 🙂
Totalt fikk vi 5 Tellefisker.

Vi startet med 68 cm, så 55 cm, deretter 2 stk på 50 cm før det smalt skikkelig på morran i dag og ett prakteksemplar av en ørret på 81 cm tok en Mort bak båten. Jeg lå og sov, og våknet av en «gærning» stod å skreik at jeg måtte komme meg ut. Gunerius liker å håve så i ørska fikk jeg stanga i hendene. En helt grei måte å våkne på 🙂
Den fisken var den største fisken som ble tatt på Fiskefesten i år, og er vårt andre napp i vandrepokalen. Mye skal gå gærnt om vi ikke prøver å vinne den til odel og eie neste år med det 3dje nappet i den 🙂

I konkurransen ble vi totalt nr 2, der vi msngler 170 gram på 41 timers fiske til å ta «the double». Da er det jevnt 🙂.
Gratulerer til Martin Holth og Knut Erik Nilsen med seier på Fiskefesten.
Jeg gratulerer også Team trøkk med tredje plass.

Vi sees der oppe neste år 🙂