HØSTDREGGEN 2019

Da er vi klare for høstens vakreste eventyr nok en gang. Høstdreggen går av stabelen som alltid første lørdag i oktober.

Her er all infoen du trenger :

Høstdreggen arrangeres av Hamar Fiskerforening. Premieutdeling med fremvisning av fangst skjer på HFF’s foreningshytte Fagervik direkte etter innveiing. Konkurransen inngår også som fandre del i konkurransen om sammenlagtseieren i Vår- og Høstdreggen. Denne sammenlagtpremien kan kun vinnes av medlemmer av HFF og man må ha deltatt i begge konkurranser.

KONKURRANSEREGLER:
• Maksimalt 4 sluker pr. båt, maks. 4 treblekroker pr. sluk.
• Kun ørret teller – minstemål 52,0 cm målt fra snutespiss til innerst i spolen m/ utspredt hale.
• All innveid fisk merkes m/ hullklipp på gjellelokk, for å forhindre evt. dobbeltveiing / innveiing i flere konkurranser.
• Djuprigg og planerboard er begge fullt tillatt.
• Bruk av alkohol under fiske er forbudt. Berusede fiskere diskvalifiseres.
• Juks eller forsøk på dette, medfører utestengelse fra alle dreggekonkurranser på Mjøsa i 2 år.
• Fartsbegrensning inntil 100 m fra land: maks. 5 knop.
• Utover dette gjelder offentlige lover og regler for vassdraget.
• Det kan bare meldes på èn ( 1 ) deltaker pr. båt ( En senior eller en junior, ikke begge deler, eller flere. )
• Bruk lanterner i grålysningen!

PRAKTISKE OPPLYSNINGER:

FISKETID: Startskudd går lørdag 5. oktober kl. 0800. Påmelding fra 0700. Fangst må være innveid innen kl. 1700 samme dag. Innveiing starter 1600. Innveiing skjer kun på HFF’s foreningshytte Fagervik på Jessnes.

STARTSTEDER : Hamar FF er hovedarrangør. Tilreisende oppfordres å bruke Hamar brygge som startsted. Videre finnes følgende lokale start/påmeldingssteder:

Hamar brygge, Fagervik Jessnes, Havna i Brumunddal

Pris for påmelding:

Senior 200 kroner, Junior:100 kroner ( Alder fra 13 – 18 år ).
VI HAR VIPPS!

Mange flotte premier som premieres umiddelbart etter kl : 17.00