Fangstrapporter 1. uke

Det er veldig hyggelig at vi får inn fangstrapporter i fra hele Mjøsa. Den første uka har flere fått storfisk og det har vært gøy å følge med på diverse forum. Vi i Hamar Fiskerforening gir ut premier hver uke i sesongstarten til en tilfeldig trukket vinner av de som har sendt inn.

Fjorårets vinner av størst fisk igjennom sesongen, Sten Roger Berntsen skriver følgene om natt til 1. mai fangsten sin : «28 stangtimer endte med 5 fisk i båten, mistet et par fisker. Største på 56 cm hvor resten var ca 50, dog en undermåler. Alle fiskene ble sluppet ut igjen».

Einar Hagen har sendt inn enda en rapport i fra natt til 3. mai og skriver følgende :
«Natta 3 mai i Furnesfjorden. En på 2.8 og 62 cm beit kl 0400. Neste på 1,8 og 55 cm beit 0415. Mista 2 brukbare og slapp ut 4 undermålere. Bra med krøkle å se i fjorden. Fisket fra 0300 til 0730».

Håkon Alexsander Torve har sendt oss en historie 4. mai og sier følgende i en sms:
«Ca 2kg lengde uvisst..
Villter sak. tatt 300m nera kalkværket   retning Brumunddal (furnesfjorden). Vart med hemmat. Fighten skulle jeg vel egentlig ikke nevne, da jeg klussa meg inn i ei anna stang å måtte dra inn siste 20 metra med næva«

Det er ALLTID hyggelig når vi mottar meldinger i fra damer som er ivrige på Mjøsa. Det er vel ikke å stikke under en stol at det er rimelig manne menn kontra damer som er utpå Mjøsa. Miljøet har godt av noen ivrige mjøsfiksere som er damer!

Elinor Samuelsen har sendt oss følgende rapport :

Elinor Samuelsen: Ørret, 2 kg, 50 cm
Sjur Torve: ørret, 3,5 kg, 68 cm
Utenfor bergvika mellom 4:30 og 5:00

Vi takker for alle bidragene og håper flere vil sende inn! Vi trekker en vinner på FACEBOOK profilen til Hamar fiskerforening i løpet av dagen.