1. mai ble en suksess

Den tradisjonelle starten på fisket natt til 1. mai har fortsatt høy verdi. Havna på Tjuvholmen var full av forventningsfulle mjøsfiksere. Mye av æren for aktiviteten i Hamar skal Team-Hengeballe ha, ettersom den tradisjonsrike 1. mai konkurransen ser ut til å ha kommet for å bli.

Punding innveid på Team-Hengeballe sin årlige konkurranse

Hamar-Fiskerforening gjorde det sterkt i konkurransen med flere medlemer i tetsjiktet. Team Falken med Arild Falkfjell i spissen hadde en «flying start» på sesongen med en fantastisk punding på ca 6,5 kg. Arild skriver på Facebook :

«Det kunne vel ikke vært en bedre start på sesongen, selv om vi mister det jeg tror var den største Mjøsørreten jeg har vært i kontakt med. Jaggu kan ett utras på 300 fot gå kjapt, og i det du tror ting skal normalisere seg og at man vinner kontrollen så er den plutselig borte etter noen rist.Team Falken endte med 5 godkjente fisker, og 2 undermålere (på Mjøsa mindre enn 50 cm).
De veide i båten 1,8 2,5 3,0 3,5 og 6,5 kilo.
Samtlige fisker tok på Devon hylser lagd av Heggelund på Hamar. Takk Vidar og Atle for at dere fører håndverk videre. 4 av 5 fisker tok helt i overflaten 100 fot bak båten etter lyset kom frem.»

Pundingen på 6,5 kg tatt natt til første Mai med fisker Arild Falkfjell og matros Ragnar Halberg

Fra Gjøvik har vi også fått inn en pen Mjøsørret til vår fangstlogg i fra Einar Hagen. Han skriver til oss at 2 ørret kom i båten natt til første mai. Den største tatt 0345 i Ringsakerfjorden.3 3 kg og 70 cm lang. Videre forteller Einar at hastigheten var rundt 2 kn. tatt på kobber Devon. Fisken var ganske sprek og den første registrerte gikk på samme Devon. Vi gratulerer og minner om at alle som leverer fangst er med i ukentlige trekninger av premier.

Dette pene eksemplaret er sendt inn av Einar Hagen. 70 cm 3,3 kg tatt i Ringsakerfjorden

Team Haugen, med Jens Haugen i spissen har sendt inn bilder av 2 fisk tatt i Furnesfjorden mellom kl 03.30 og 04.00.

«Vi så masse aktivitet på loddet innerst i Furnesfjorden og kl 03.30 fikk vi uttelling på en pen 70 cm villfisk som gikk på en Vehlo KW1 (grønn hale, svart kropp) Den var sikkelig sprek og undertegnede trodde kanskje den var enda større. Mange hopp og spektakulære utras! For en nydelig natt, og HURRA, nå er vi i gang!»

70 cm og ca 4 kg ble fasiten på største fisk i fra Team Haugen natt til 1. mai

Spennede å se så fin Mjøsørret synes Daniel Haugen Krogvold