Pundingbonanza

Flere opplever fantastisk fiske i Mjøsa om dagen, og i natt kom ikke mindre en to pundingrapporter i fra medlemer i HFF! Dette resulterte også i ny leder i HFF sin årlige «størst fisk» konkurranse. Morten Øverby har rapportert innen pudding på hele 7650g og 88cm lang. Nydelig fisk! Fisken beit på en «predator» farget Draugr wobbler på oversiden av Bergvika. Vi i HFF gratulerer med pundingen og som ny leder i HFF sin årlige konkurranse. Da er det bare å fiske på folkens for å komme over denne vekta! 🙂

Pundingen ble tatt på en Draugr håndlagd wobbler

Morten Øverby med et prakteksemplar av en ørret på 7650g

Arild Falkfjell rapporterte inn en nesten like stor fisk tatt i samme området på en Tasmanian Devil blue wings. 7520g og bare 120g bak ørreten til Morten Øverby. Tilsammen 23,6 kg fisk på en natt i båten til Falkfjell er rett og slett helt vilt! FOR ET FISKE! Mjøsa leverer! Vi vil for ordensskyld melde at over 21 kg av denne fisken ble satt ut igjen, og genene får leve videre.

Team Falken skriver følgende på sin facebookside :
«Totalt to fikk vi 9 ørreter i natt. Det har blitt 4 undermålere (minstemål 50 cm på Mjøsa), en på 2,4 kilo, en på 2,6 kilo, en på 3,1 kilo, en på 4,4 kilo og endelig en på 7,52 kilo. Personlig rekord for meg👍
Totalt var 23,6 kilo innom båten, og av disse ble 21,4 satt tilbake. Det har blitt 5 streamer i løpet av natta, og 4 av de med Tasmanian Devil i enden av snøret».

Se live video her :

Vi har også fått inn andre som i løpet av mai har fått fine fisker. Vi fikk denne flotte gladmeldingen i fra Tollef Øverby, som forøvrig er bror til Morten Øverby :

«Familien Øverby melder inn Ekte Glede !
Birk Øverby 4 ÅR, MEDLEM HFF NR 178 JUNIOR !
Melder inn sin første fangst i 2019 !!
1 ørett, 50 cm ,ca 1 kilo +÷ C&R
Tatt ved bysetervika med egen wobbler fra RR. 110 mm «Tauno»
Det ble ikke tatt bilder av fisken eller fiskeren, da det ble utført en kjapp avkroking og en pen fisk fikk leve videre i beste velgående!
Stemningen var høy og pappa rakk ikke fotografere.
Vi har da valgt og legge ved bildet av fjorårets siste fangst ifra Juniorfiskeren Birk Øverby. Her har vi 3 matfisk på 1,5 / 1,8 & 2,5 kilo. Disse ble tatt på Heggelund devon, utenfor kalkbrenneri av Birk Øverby og pappa Tollef Øverby»!

HFF sitt yngste medlem Birk Øverby med fin fangst

Erik Johansen har også meldt inn en pen 65 cm og sier følgene i en SMS :
Her kommer en liten fangstrapport. 2850g. Helt spinnvill tatt ved pumpehuset på en sal 25