3 medlemmer med pundinger

På bare to dager har vi fått inn 3 medlemmer med pundinger. Fantastisk uttelling for noen også i år! Morten Øverby sendte inn sin 4. punding, Trond Ørbæk sin 2. og Arild Falkfjell med også sin 2. punding for året! Vi har fått inn bilder og historier som vi er veldig takknemlig for! Vi gratulerer alle tre med fantastisk fiske!

Historie Morten Øverby

-Flere turer de siste uken har levert bra. Faktisk 3 fine ørret mellom 5,3 og 5,8 kg. Vi jakter jo på pundingen, så jeg kjente at må måtte det være like før.  Å jammen lykkes det igjen. Fant et hot område dagen før med god fangst. Så det område måtte testes på nytt. Etter et par timer med kjøring kom det inn en skikkelig grov kabbe på Livesight. Den var forsiktig, så  det var noen spennende sekunder før den bestemte seg for å ta lauva på 15m dyp.
Det ble som vanlig en tøff fight. Skjønte at dette var en av rette sorten. Alltid spennende å drille fisk, å ekstremt morro da det viser seg å være punding.
Fisken bikket akkurat grensen, var heldig denne gangen 6,07 kg stoppet vekten på. Ble jubel i båten, noen bilder og fisken fikk slippe fri igjen.
Nok en fantastisk opplevelse på Mjøsa. Å vi er bare halvveis i sesongen.

Historie Arild Falkfjell
-Søndag morgen ca kl 0800 smalt det skikkelig 12 meter ned på Dypriggen. En ørret hadde tatt Herten skallen rigget med Laue der nede. Fisken visste nok ikke at den satt på kroken til å begynne med, da den lett kom opp mot båten. Så våknet den skikkelig, over 70 meter gikk i ett utras, og den var på det meste nesten 100 meter bak båten. Fisken brukte det meste av kreftene i de første utrasene, og var forholdsvis snill helt inn til håven etterpå. 10.07.22 kl 08.00 Helgøya Østsiden 81 cm 6,12 kilo

Historie Trond Ørbæk
-Etter en times fiske i kveld ble det punding😀 Ørreten tok hardt på en 4 toms Tomic, ca. 21.45 utenfor Hamnesodden på Tangen. Den var sterk og jeg brukte nok et kvarters tid på å få den opp. Fisken veide 6,22 kg. og var ca. 80 cm. lang. Etter veiing og måling ble fisken pent satt ut igjen😀.

Fisken er veid i veienett, og vekta er tarert før fisken er lagt i👍

Vi takker for alle historiene, og ønsker alle skitt fiske videre i sommer!! HFF – 2022