Punding-skred i HFF

Vi har fått nye medlemmer som fisker helt rått i HFF og en gammel kjenning som har klinket til med en vanvittig flott punding. Her kommer en oppsamling av de siste innsendte pundingene i HFF sin årlige pundingkonkurranse!

I fjor var det Morten Øverby som stakk av med størst fisk, og briljerte på listen med hele 8 pundinger. Vi stilte spørsmålet om noen greide å toppe dette, og nå er to medlemmer i god flyt på å lukte på denne vanvittige rekorden!

Vi har fått inn historier i fra Sigbjørn Svenkerud, Trond Bjørnstad og enda 2 nye pundinger fra Tord Fladeby som ser ut til å få en vanvittig sesong! Men fortsatt er det ringreven Rune Cocozza som topper listen med en vanvittig ørret på 9,5 kg! HFF gratulerer alle med flotte fisker!

Historie Sigbjørn Svenkerud
– Pundingen tok på selvfisket laue ganske langt inni nes-sundet. Kampen er desverre ikke mye å hoppe i taket for, var nesten sikker på det var en stor gjedde. Tørte nesten ikke forestille meg at det var ørret før jeg fysisk så det, og da så jeg samtidig at det var punding. Da var den og såpass sliten så det var bare å prøve å ikke drite seg ut under håvingen!

Pundingen var 7580g og hele 90 cm lang tatt 2330 på 01. juni.

Historier fra Tord Fladeby
-Tatt mandag morgen 29/5 Fisken tok hardt i overflata og svømte mot båten. Trodde den slapp ett øyeblikk. Den ble stående på 10-12 meter rett ned ved båten, før den gikk rett opp og hoppet 3 ganger bare noen meter bak båten. Tok en Hertenskalle denne også.

Og under Vårdreggen fikk Tord sin punding nummer 5. for sesongen – 6030g – 78cm – Utrolig, og vi gratulerer!

Historier fra Trond Bjørnstad
– Punding nummer fire i år. 80 cm og 6.8 kg.
Tok ved Mosanda. Samme sted vi fikk flest på konken igår. Tok en jackpot skalle med laue. 20 gr bly. Tett på land ca kl 00.20. Small ut 70 m i første utras. Var høyt i været mange ganger. Dro også med seg begge paravanene på andre siden av båten. Tok ca 25 min føre den lå i håven.

– 3. mai den på 6040 gr.og 82cm. Minus 3 grader og negglespretten får å få fisken uti igjen best mulig. Tatt på JJ skalle.

– 5. mai den på 6200 gr. og 86cm.  Drittkaldt da å. Tatt på ØMS (Vinjusveen) skalle

– 9 mai den på 6400 gr. og 90cm. Hektisk som f.. 6400 gr 5500 gr og 5000 gr på 1.5 t. Føre 2 agnskaller satt i tau og ble borte.. Denne ble tatt på en Salsa-skalle

NAVN

STØRRELSE