NM gav punding til flere fra HFF

NM ble en suksess for mange av våre medlemmer i Hamar Fiskerforening! Hele 6 pundinger ble meldt inn i pundingklubben og størst fisk konkurransen i HFF! Marius Hagen og Martin-Tobias Folden greide kunststykket å få to pundinger hver på samme natt! DET må vi si er en utrolig uttelling. Folden braser rett inn på 2. plass på punding-lista, med en fantstisk ørret på 84cm og hele 8400g. Vi gratulerer alle sammen! FANTASTISK!

Historie fra Martin-Tobias Folden

Punding 1  8.4kg  84cm
Punding 2  6.3kg  81cm

Sted Gjøvika
Tid  03.50 og 04.50

-Etter en veldig rolig start på sesongen sto NM nå for tur. Å for en natt dette skulle vise seg å blivfor Meg og Tage . Vi startet ved Stange og fisket oss sørover. Vi kom oss ned til gjøvika hvor vi så en del fine buer, så her ble det noen ekstra runder. Det  skulle vise seg å være lurt.  Ca  klokka 03 smalt det på taket fort skjønte vi att detta ikke var nå småtteri. Etter en kamp på 20 min å fler start og stopp på båten for å få den inn, var den i balja! Å lettelsesropet kunne romme utover hele vika. Hele 84cm og 8.4kg bælfeit rugg. Ble satt fint tilbake. Vi tok noen fler runder på dette punktet. Etter 1t smalt det igjen!  Denne var oppe i lufta flere ganger å fikk hjertepumpa til å gå maks. Etter en ny runde med mye stopp osv var den endelig i balja.  81 cm og 6.3 kg. En natt jeg og Tage sent vil glemme! Begge tok på en Tyri skalle
Disse fikk oss på en fin 5 plass også.

Historie fra Marius Hagen

-Punding nummer en, 6.1 kg tok en herten skalle med Laue vest for holmen kl 2335. Ekstremt sterk sto under båten i 10 min før jeg fikk lurt den opp i håven.

-Punding nummer to,  6.2 kg tatt på jackpot skalle og laue øst for holmen 0715. Denne hadde jeg ikke fått hvis jeg ikke hadde hatt Livesight . Så fisken kom inn på skjermen ca 0705. Holdt på ca 10 min med å få den til å bite med å senke å øke fart svinge osv. Utrolig spennende. Etter at fisken tok var jeg helt overbevist om at dette var en gjedde. Kanskje 5 meters utras og sto kun nede og stanget. Gleden og spenningen ble desto større da jeg fikk den til overflata og så en diger ørret på 85 cm😄 De to fiskene holdt til 6 plass i NM

Stig Sørensen

Stig er i siget og fikk  punding nummer to for året under NM natta! Pundingen ble tatt på Holmengrunna, og hadde en lengde på 82 cm og veide 6,12 kg. Ørreten tok en laue i en Herten skalle. Vi gratulerer!

En kjempefin plassering på NM for Sørensen og Hagen. 6. og 7. plass! Vi gratulerer!

Tord Fladeby

Tord fikk sin 6! punding for året under NM. Ørreten var 83cm 6,1kg, tatt på Herten skalle langs Stangelandet. Tord nærmer seg Morten Øverby sin rekord på 8 pundinger!

Foreløpig liste Størst Fisk HFF 2023

NAVN