Påmelding og info

Her finner du lenke for å melde deg på årets konkurranse : https://app.rubic.no/Public/Events/20218

Nå er det snart duket for nok en Vårdreggen 1. – 2. juni i regi av Hamar fiskerforening! Vi er igjen stolte av å ha fantastiske sponsorer som har gitt oss premier det punkter svidd av! Alt ligger tilrette for vårens høydepunkt for oss i HFF! Vi kommer tilbake til hvordan du skal melde deg på, ettersom vi jobber med å sette opp et nytt system som vil være på plass neste uke! INFO KOMMER!

Hamar Båtsenter er hovedsponsor og har sponset en av verdens beste maskiner, Lowrance HDS PRO 9. For å vinne denne må du være medlem av Hamar Fiskerforening innen 1. juni. Du kan lett melde deg inn på våre hjemmesider : www.hamar-fiskerforening.no/innmelding

Du kan også melde din ankomst i våres Facebook arrangement som du finner her : Vårdreggen 2024

HOVEDSPONSOR
Hamar Båtsenter
SPONSORER:
May og Fred fiske & fritid – Leris – Magasinet – HA lures – Heggelund – Draugr – Wobblermakeriet – Tyri – Herten skallen – Troutman Skallen – Hamar Båtsenter – Bjønneskaller – Team Kroken
Her kommer alt du trenger å vite om Vårdreggen i regi av Hamar Fiskerforening. Sett av datoen 01 – 02. juni hvor HFF har innført Catch and Release i sine konkurranser.

Vinneren blir kåret på et lengdebasert poengsystem. De som har vært med på NM kjenner til disse reglene.
De som vil ha med fisken hjem kan selvfølgelig gjøre det, men vi tar kun imot bilder av fisk på måleplanke. Man kan starte HVOR MAN VIL i Mjøsa!
Vi minner om at sammenlagtpremien betinger medlemskap i Hamar Fiskerforening FØR første konkurranse, 01.juni.
Premieutdeling på Fiskerhytta Fagervik utenfor Hamar, men også mulig å følge med på live sending på HFF sin facebookside.
Påmeldingen må være inne FØR 19.00 startdagen lørdag 01.06.2024
Pris for påmelding :
Senior : 300.-
Junior : 100.- ( Alder fra 11 – 18 år )
MÅLE
Bildet må tydelig vise lengde innerst i spolen, og at snutespiss ligger «inntil» starten av måleenhet. Bildet må også tas så rett ovenfra som mulig.
KONKURRANSEREGLER:
Maksimalt 4 sluker pr. båt, maks. 4 treblekroker pr. sluk.
Kun ørret teller – minstemål 52,0 cm målt fra snutespiss til innerst i spolen
Måleplanke eller tommestokk brukes til måling av fisk. Sendes til mobilnummer : 90067269
Stikkprøver av måleenheter vil bli tatt.
Djuprigg og planerboard er begge fullt tillatt.
Bruk av alkohol under fiske er forbudt. Berusede fiskere diskvalifiseres.
Juks eller forsøk på dette, medfører utestengelse fra alle dreggekonkurranser på Mjøsa i 2 år.
Fartsbegrensning inntil 100 m fra land: maks. 5 knop.
Utover dette gjelder offentlige lover og regler for vassdraget.
Det kan bare meldes på én (1) deltaker pr. båt.
Bruk lanterner.
PRAKTISKE OPPLYSNINGER:
FISKETID: Startskudd går lørdag 1 juni kl. 20.00. Påmelding frem til 19.00.
Fangst må være sendt inn på mobilnummer 90067269 innen søndag 2. juni kl. 08.00.

Kontaktperson:
Jens Haugen – 900 67 269