Fangstrapporter 1. mai

Natt til første mai gikk startskuddet for årets sesong, og hele 30 båter deltok i Team Hengeballe sin årlige konkurranse på Hamar. Et av medlemmene i Hamar Fiskerforening, Arild Falkfjell gikk helt til topps med hele 11,5 kg totalt!
HFF gratulerer!

Vi spurte om han kunne komme med litt info til de andre medlemmene om fangsten.
Arlid delte gledelig med følgende info :

«De to største tok devon fra Vidar Heggelund, den minste en Rappala CW.
Fisken ble tatt i området Snekkersvea, Nerliholmen og Langodden.
Jeg kjørte dårlig sakte som båten tillot.

De ble tatt fra kl 02.50 til 05.45 på morran.
Den største ørreten var på 4,91 kg, nr 2 på 4,34 kg og den siste på 2,15 kg.»

Arild Falkfjell med 3 fine mjøsørret på 4,91 kg, – 4,34 kg og den siste på 2,15 kg.

75 cm

79 cm

60 cm

En annen av våre andre medlemer, Jens Haugen, tok med barna Sanna og Nicolas på en tur kl 08.00 1. mai. Vi har fått følgende rapport fra turen.

«Vi satte ut fra Fiskerhytta, hvor det nå er mulig å legge båten på den ytterste utriggeren. Det var litt rufsete, men barna var ved godt mot og klare for første fisketur for denne sesongen.

Vi tok en runde først ved Snippsand og over mot kalkverket uten hell. Når vi kom tilbake, svingte vi innover i Furnesfjorden. Det var klokt! Ca. 500 meter etter Snippsand bet det på en pen fisk på ca 65 cm. Nicolas 9 år sveivet den inn og fikk æren av å håve årets første ørret! Stor jubel i båten! Vi fikk ørreten på en tomic, og blyparavan som går ned til ca 7 meter. kl. 1030.