2021 sesongen er i gang

Etter enda et år med restriksjoner, er fiskesesongen på Mjøsa godt i gang. Vi i Hamar-Fiskerforening kommer til å ha fokus på å gjennomføre Vårdreggen og Høstdreggen på en COVID sikker måte.

Vi har allerede fått inn fangstrapporter i fra medlemmer som har fått den magiske pundingen.
Marius Hagen fikk en flott punding, og skriver i sitt innlegg :
«Etter en heftig kamp ble det storørret i båten. Vekta stoppet på 6310 gram».

Vi i HFF gratulerer Marius med nok en punding!

En annen ringrev i gamet, Olav Monsen rapporterte inn en nydelig punding. Vekta stoppet på 6540g, fisken var finneklipt og 80cm lang. Denne fisken ble fristet til å bite ved Snippsand den 8. mai! Vi gratulerer Olav Monsen som da leder Årets største fisk i HFF!

Olav Monsen med en pen ørret på 6540g og 80cm

Ett annet medlem sendte oss en fantastisk fangstrapport om en meget pen ørret på. 5730g. Her er hele historien sendt inn i fra Kent Evenrud :

«Hallo😀 tenkte å melde inn en fisk. Den ble tatt i furnesfjorden 04.00 2.mai.
Etter å ha kjørt fra ca kl 21 kvelden før så sitter man etterhvert å lurer på hva man gjør feil når det ikke biter etter endel timer. Fart,plass,utstyr, osv.
Plassen er bra for den har jeg blitt tipsa av en dreven mjøsfisker (Arild Løken)😀
Etterhvert kjører jeg faktisk opp farten noe,spiser opp bananen som ikke bør være med i båten og da får jeg først en på 2,4kg før det biter på en vildfisk på 5730g på samme devon.
Devonen er en totendevon som i utgangspunktet var helt blank,men som jeg har klædda litt på sjøl.
Har malt rød nese og varmebehandla den så den fikk fine farger. Morro når sånn virker👍
Legger til at jeg brukte faktisk en time for å få den opp.
Den hadde flere utras og gikk 3 ganger ned på 30m dyp hvor den stod å stanga lenge.
En skikkelig workout😀

Så da er sesongen godt igang😀👍»

Ørreten var 78 cm lang. Vi gratulerer så masse til Kent for flott fangst!

Vi har også fått inn rapporter i fra to ivrige juniorer i HFF. Sigurd Skutlaberg(14) og Nicolas Haugen Krogvold(12) har begge egen båt, og har allerede vært ute flere turer i år. Sigurd åpnet fantastisk bare 15 minutter over 24.00 natten 01. mai. En pen ørret på 5 kg ble med opp i båten, med ville jubelscener i fra en meget glad og stolt junior!

Sigurd Skutlaberg 14 år med en flott ørret på drøye 5kg tatt natt til 01.mai

Gutta hadde også en fantastisk natt i båten 8. mai. Da skrev de følgende :
For en dag! Alt gikk til himmelen! Mjøsa assa😍 så langt 4 fisk. En på 61, 63, 69 og en på 75 cm!!

Vi gratulerer med fantastisk fangst til gutta, og Nicolas Haugen Krogvold dro inn den største på 75 cm.
Gutta var utrolig stolte når de kom inn i havna!

Vi må også gratulere våres medlem Arild Falkfjell som gikk helt til topps i Daladreggen som gikk av stabelen 15. mai. Han fikk en ørret på hele 80cm, men den var litt tynn og veide 5 kg. Uansett holdt dette til å vinne konkurransen med god margin. Det blir vanskelig å hamle opp med den rå mjøsfiskeren i fra Trøndelag i konkurranser i år. 🙂