Alt du trenger å vite om VÅRDREGGEN

Her kommer alt du trenger å vite om Vårdreggen i regi av Hamar Fiskerforening. Sett av datoen 04 – 05. juni hvor HFF har innført Catch and Release i sine konkurranser.

Vinneren blir kåret på et lengdebasert poengsystem. De som har vært med på NM kjenner til disse reglene.

De som vil ha med fisken hjem kan selvfølgelig gjøre det, men vi tar kun imot bilder av fisk på måleplanke. Man kan starte HVOR MAN VIL i Mjøsa!

Vi minner om at sammenlagtpremien betinger medlemskap i Hamar Fiskerforening FØR første konkurranse, 04.juni.

HOVEDSPONSOR

image-2.png.webp

ANDRE SPONSORER:

Da er det bare å følge oppskriften under :

1 : SEND PÅMELDING FØR 19.00 04.06 TIL MOBIL : 90067269 Send NAVN – TEAM NAVN – JUNIOR eller SENIOR

2 : BETAL PÅ VIPPS #123296 HAMAR FISKERFORENING SENIOR : 300.- JUNIOR : 100.-

3 : DU FÅR INFO FØR START TILSENDT PÅ SMS

4 : VED FANGST SKAL TILDELT INFO SKRIVES PÅ LAPP SOM LEGGES PÅ FISK SOM FOTOGRAFERES PÅ MÅLEPLANKE.

5 : VI TILLATER OGSÅ TOMMESTOKK

6 : BILDE MED FISK SENDES TIL MOBIL : 90067269 FREM TIL KL: 08.00 5. JUNI

7 : PREMIEUTDELING PÅ FAGERVIK OG LIVE PÅ VÅR FACEBOOKSIDE SÅ SNART RESULTATENE FORELIGGER.

8 : PREMIER HENTES ELLER SENDES I POSTEN ETTER AVTALE.

Premieutdeling på Fiskerhytta Fagervik utenfor Hamar, men også mulig å følge med på live sending på HFF sin facebookside.

I år blir det BARE vipps – Hamar Fiskerforening med vippsnr : 123296

I melding på vipps skriv : NAVN og BETALING VÅRDREGGEN

Dere kan begynne allerede nå med å vippse, men påmeldingen og vipps må være inne FØR 19.00 startdagen lørdag 06.06.2020

Pris for påmelding :
Senior : 300.-
Junior : 100.- ( Alder fra 11 – 18 år )

MÅLE
Bildet må tydelig vise lengde innerst i spolen, og at snutespiss ligger «inntil» starten av måleenhet. Bildet må også tas så rett ovenfra som mulig.

KONKURRANSEREGLER:
Maksimalt 4 sluker pr. båt, maks. 4 treblekroker pr. sluk.

Kun ørret teller – minstemål 52,0 cm målt fra snutespiss til innerst i spolen

Måleplanke eller tommestokk brukes til måling av fisk. Sendes til mobilnummer : 90067269

Stikkprøver av måleenheter vil bli tatt.

Djuprigg og planerboard er begge fullt tillatt.

Bruk av alkohol under fiske er forbudt. Berusede fiskere diskvalifiseres.

Juks eller forsøk på dette, medfører utestengelse fra alle dreggekonkurranser på Mjøsa i 2 år.

Fartsbegrensning inntil 100 m fra land: maks. 5 knop.

Utover dette gjelder offentlige lover og regler for vassdraget.

Det kan bare meldes på én (1) deltaker pr. båt.

Bruk lanterner.

PRAKTISKE OPPLYSNINGER:
FISKETID: Startskudd går lørdag 4 juni kl. 20.00. Påmelding frem til 19.00.
Fangst må være sendt inn på mobilnummer 90067269 innen søndag 5. juni kl. 08.00.

VIPPS #123296 Hamar Fiskerforening ved påmelding.

Kontaktperson:
Jens Haugen – 900 67 269