Flere pundinger i Mai

Nå merker vi at sesongen er godt i gang, og jammen meg kom det inn to nye innmeldinger til «Størst Fisk 2024» inn til HFF.
Første som sendte oss info var Hans Ivar Hagsveen. Trollmannen fra Biri, som også hjelper mange med båtene som kjører på Mjøsa.

Men denne gangen hadde han altså trollet opp en Punding nord i Mjøsa hvor Hans Ivar holder til.

Vekt : 6800g
Lengde : 87cm
Tidspunkt : 15. mai kl 22.15
Sted : Nord for Mjøsbrua
Redskap : Jj strike sal7 glow

En annen kjent personlighet i miljøet, Martin-Tobias Folden sendte oss også en fantastisk historie, og fikk innmeldt en flott punding.

Vekt : 6040g
Lengde : 80cm
Tidspunkt :15 mai – 04.30
Sted : Snippsand
Redskap : Rhino skalle

Historie fra Folden
-Det var klart for sesongens første tur! Det startet stille i 22 tiden selvom Ekoloddet var fullt av både store buer og forballer. Ble sirklende rundt i samme område hele natta da det måtte smelle der etterhvert! Klokka 04.30 forsvant den ene paravanen bakover å man kunne begynne fighte noe som minnet om en mindre fisk, men det var helt til den så båten da sto den bare å stanga og ville ned. I håven havnet den. Det var det et faktum, sesongens første punding. Nydelig fisk som ble målt til 80 cm og vekta dro seg til 6.04kg. Ble tatt På Rhino skalle med laue rett uttfor Snippsand

17. mai punding!

En annen som har sendt oss en herlig fangst er Roar Pettersen. Han fikk pundingen rett etter kl 00.00 på selveste 17. mai! Pettersen kan fortelle oss at det var en nydelig villfisk, som ikke ønsket å vise seg før det hadde gått hele 20 minutter med kamp.

Vekt : 6100g
Lengde : 81cm