Enda en punding på juniorene Nicolas og Sigurd

Noen ganger må man klype seg i armen og kaste salt over skulderen. Men fisket som juniorene i HFF Nicolas Haugen Krogvold og Sigurd Skutlaberg opplever om dagen er mildt sagt imponerende. I en liten velrigget pioner var det duket for andre turen for sesongen under konkurransen til Brumunddal og Omegn Sportsfiskeforening, Daladreggen.

Mye bølger
Det var mye bølger over Hamarfjorden når gutta satte ut i fra Hamar, og avgjørelsen ble rakst tatt å finne le igjennom sundet. Valget falt på Hagelund for guttene, noe som det skulle vise seg de ikke angret på. Stengene ble satt med 2 laue, en mort og gummifisk i forskjellige skaller. Etter drøyt 40 minutter skulle det gå hardt i snella!

Utraset
– Det første utraset var det sikkelig trøkk i, sier en oppglødd Nicolas Haugen Krogvold som har nettopp fylt 13 år, og har brukt mye tid på å få rigget sin egen pioner til trollingfiske.
Fiskekompis og matros Sigurd Skutlaberg på 15 år tok stangen og drillet fisken på en rolig og behersket måte. Jubelen stod i taket da guttene så fisken i håven, og forstod de hadde fått opp nok en storfisk! Fisken ble lagt i vannbad, og lagt på måleplanken. Hele 86 cm, med fettfinne! En nydelig villfisk.

Punding
Etter en rask tur i veienettet ble det konstatert at gutta hadde fått opp sin andre punding på to turer! Vekta stoppet på 6480g og jubelen stor i taket! -Er det mulig!, kom det igjennom telefonen i fra Sigurd Skutlaberg som også har sin egen båt, men som var med som matros denne natten.

Seier i Daladreggen juniorklasse
Når fasiten ble fremlagt, viste det seg at guttene tronet øverst på pallen i juniorklassen på Daladreggen! Vi i HFF gratulerer våre juniorer, og er stolte over å ha så ivrige ungdommer i vår forening!

Og med to fisketurer i pioneren så langt kan gutta skryte av to pundinger, 6040g og 6480g.. Men ikke nok med det.. Gutta har dratt opp to ørret over 5 kg på de samme turene pluss 15 til.. Vi må bare bøye oss i støvet over denne fantastiske bragden i fra gutta i Team GUTTA KRUTT!!

Det viste seg at pundingen ville ha en mort rigget i en håndlagd skalle fra Herten Haugen som Nicolas fikk i julepresang

Sigurd Skutlaberg (15)  poserer med den nydelige villfisken på 86cm